PENSANDO COMA ESCORNABOTS
En 2º curso de Primaria.
Despois do noso bautismo escornabótico cómpre seguir avanzando. Por iso retomamos o noso obradoiro de robótica co alumnado de 2º de Primaria.
Nesta ocasión tratábase de pórse na pel do escornabot, para planificar os seus percorridos e movementos. Con isto traballamos:
- a lateralidade;
- o razonamento espacial;
- a planificación;
- a representación gráfica do desprazamento
Comezamos repasando os movementos do robot.
A continuación, enfrentámonos á nosa ficha:
Cada alumno pensou unha posible programación empregando o código de catro cores. Para iso pintou os cadros correspondentes ó exercicio 1. Logo, un a un, no taboleiro, comprobou o desprazamento do escornabot. E... sorpresa! O robot non se movera do sitio!
Os cativos, razoando, chegaron a dar a solución ó problema: se empregaban as catro cores nunca se moverían; deberían repetir algunha para poder avanzar.
Aprendida esta lección volveron pensar un novo código para o número 2. Xa vos adiantamos que, nesta ocasión, os robots avanzaron, aínda que algún saiu do taboleiro.
Pero o traballo foi moito máis rico: antes de premer os botóns, o rapaz en cuestión debía pensar onde pararía o escornabot. O resto dos compañeiros, comezando polo da dereita, debía manifestarse dacordo ou, polo contrario, dar unha resposta diferente.
Tras comprobalo, nunha segunda ficha debuxaron o percorrido seguido polo robot.
O comezo sinalámolo de cor verde, e o remate, de vermello.
Cada vez fomos complicándoo un pouco máis, xa que, ó ir ó taboleiro, debiamos situar o escornabot no cadro no que finalizara a proposta anterior. E aí había que ter moi en conta a orientación. Non valía calquera posición.
O traballo non era doado. Pero, despois das dificultades iniciais, os cativos solventaron o tema con solvencia.
Premendo na seguinte imaxe poderedes acceder ó álbum de fotos da actividade.
Comentarios